vineri, 17 octombrie 2008

AVAS a eliminat Marcovici din privatizarea IAR Ghimbav

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului I-a eliminat, săptămâna trecută, pe israelienii de la Marcovici Capital Limited, susţin surse din cadrul instituţiei, din cursa pentru privatizarea companiei IAR Ghimbav. Compania israeliană Marcovici Capital Limited şi cehii de la Aero Vodochody au fost singurele companii care au depus, până la 15 septembrie, oferte de cumpărare a pachetului majorutar de acţiuni. Israelienii se pare că nu au depus întreaga documentaţie solicitată de reprezentanţii Autorităţii, motiv pentru care instituţia a decis să elimine oferta depusă de aceştia. În acelaşi timp, însă, Marcovici a contestat decizia AVAS şi au anunţat că vor depune documentele solicitate, mai ales că nu există un termen pentru depunerea acestora.
Reprezentanţii societăţii sunt speriaţi de faptul că evreii vor veni cu documentele solicitate după 3 noiembrie, data la care se va organiza licitaţia MIRA pentru achiziţia de elicoptere.
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) intenţionează să achiziţioneze, prin licitaţie, 29 de elicoptere, pentru dotarea Inspectoratului de Aviaţie. Contractul de furnizare de elicoptere este împărţit în două loturi. Lotul I - 26 elicoptere multifuncţionale din gama 2.700-3.175 kg, iar lotul II - trei elicoptere multifuncţionale din gama 10.000 -16.000 kg. Valoarea totală estimată fără TVA este de 247.000.000 de euro. Vor fi achiziţionate elicoptere uşoare varianta EMS - şapte bucăţi, elicoptere uşoare varianta standard IFR - trei bucăţi- şi elicoptere uşoare varianta mediu echipată -16 bucăţi, toate estimate la 202.000.000 de euro. De asemenea, MIRA vrea să achiziţioneze trei elicoptere grele multifuncţionale din gama 10.000-16.000 kg, costul estimat fără TVA fiind de 45.000.000 de euro. Va fi acceptată oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic în ceea ce priveşte criteriile enunţate în caietul de sarcini, în invitaţia de a prezenta o ofertă sau de a participa la negociere sau în documentul descriptiv. Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 noiembrie, ora 9.00. Contractul se înscrie într-un proiect/program din fonduri comunitare. Situaţia incertă a IAR Ghimbav nu îi permite acestei companii să participe la licitaţie.
Există voci care acuză faptul că Marcovici Capital Limited este o companie care încearcă să blocheze participarea IAR la această licitaţie tocmai pentru că în spatele său se află concernul Eurocopter, care va bloca, astfel, intrarea companiei braşovene în licitaţia amintită.
Între timp se pare că au început discuţiile cu compania cehă Aero Vodochody, cea care a depus în integralitate documentele solicitate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
Concernul Eurocopter ar fi intenţionat să formeze un consorţiu cu compania UTI şi cu încă doi dezvoltatori imobiliari pentru a prelua societatea braşoveană IAR Ghimbav, acesta fiind, de fapt, şi motivul pentru care Autoritatea a amânat până la 15 septembrie termenul până la care se puteau depune ofertele - la cererea Eurocopter şi a grupului UTI. În urma înţelegerii, cei de la UTI urmau să primească un contract pentru securitatea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav, în timp ce dezvoltatorii imobiliari care s-ar fi „înhămat" la afacere ar fi pus mâna pe terenul companiei. UTI şi cele două companii imobiliare ar fi trebuit să „pună la bătaie" cel puţin 9 milioane de euro, deoarece compania braşoveană a fost evaluată la 11 milioane de euro, iar orice preţ acceptat sub această sumă ar fi fost considerat unul "ajutat" de stat. Văzând că înţelegerea nu se poate realiza, grupul UTI a depus o cerere de amânare a termenului de depunere a ofertelor cu încă o lună. Autoritatea a respins, însă, această cerere, proprietarul UTI, Tiberiu Urdăreanu, arătându-se extrem de nemulţumit de aceas-tă decizie.
Oricum, oferta Eurocopter a fost dublă faţă de cea depusă anul trecut, când francezii ar fi vrut să dea doar un milion de euro pentru preluarea fabricii de la Ghimbav.

Un comentariu:

Anonim spunea...

la fel au facut si la AUCS la craiova. Fordul a platit cam 30% din ce trebuia.